iyi yönetici olmanın yolları (Bilgi)

YÖNETİCİ NEDİR ?
KÖTÜ YÖNETİCİ KİMLERE DENİR ?
YÖNETİCİ ÖZELLİKLE ÜÇ NİTELİĞE SAHİP OLMALIDIR


YÖNETİCİ NEDİR ?
Yönetici; kar ve riski başkalarına ait olmak üzere, mal ve hizmet üretmek için üretim elemanlarını bir araya getiren ve işletmeyi çalıştırma sorumluluğu olan kişidir. Eğer yöneticiler aynı zamanda işletmenin sahibi iseler, kar ve riski de onlara aittir.
Yöneticinin görevlerinden bazıları şunlardır:
· Amaçlara hangi kaynaklardan ulaşılabileceğini belirleyip bu kaynakları sağlar.
İşletme çalışanlarının görevlerini belirler.
Yapılacak işlerle ilgili işlemleri başlatır.
Hedeflere yeterince ulaşılması için gerekli önlemleri alır.
Yöneticinin, çalışmalarından sorumlu olduğu kişiler vardır. Yönetici bu kişilerin "üst"ü, çalışmalarından sorumlu olduğu kişiler ise yöneticinin "ast"ıdır.
Yöneticilerin başarılı olabilmeleri için astları ile iyi ilişkiler kurmaları gerekir. Astlarına kendilerini ilgilendiren konularda bilgi vermek ve görüşlerini almak, yöneticinin gücünü etkisini artırır.
Bir işletmede çalışanların üst ya da ast oluşlarına göre sınıflandırılmasıdır. Yönetici de bu hiyerarşinin üst kademelerinde yer alır. Üst düzey yöneticiler, işletmenin sadece prensip kararlarını alırlar. Örneğin, bir genel müdür, işletmeyi daha genel işletmecilik prensipleri doğrultusunda yönetir. Daha alt düzey yöneticiler ise teknik ayrıntılara girerler. Örneğin, kısım şefleri. Daha fazla teknik bilgiye sahiptirler ve bilgilerini bu doğrultuda kullanırlar. Çünkü yapılan faaliyetlere daha yakındırlar.


KÖTÜ YÖNETİCİ KİMLERE DENİR ?
Kötü yönetici kar ve risk konusunda bilgisi olmayan etrafının güzel ve iyi önerilerine kulak asmayıp, kendi bildiğini okuyan sorumluluğunu bilmeyen ortak çalışma ortamını dikkate almayıp, ben bilirimcilik yapan v.b. kişilere kötü yönetici denir. Herkes yönetici olabilir fakat iyi bir yönetici olmak özverili çalışmayı prensip edinip bunu çevresindeki mesai arkadaşlarına olumlu olarak yansıtan kişiler iş hayatında daha başarılı olmuşlardır.Bazen yöneticiler kendi duyguları ile iş yönetmeye kalkar ama bu ilk hamlede iyi gibi gözükse de ileriki zamanda çok ciddi sorunları peşi sıra getirir.Aslında en güzel olanı dinleyerek güzel iletişim kurularak yapılan yönetimdir.Bu sadece çevrenizdeki çalışma arkadaşlarınızla değil,müşterilerinizle yapacağınız diyalog çok önemlidir.Tabi ki müşteri ile olan diyalog farklı bir uslup ile çalıştığınız arkadaşlar ile biraz farklılık gösterir.

 YÖNETİCİ ÖZELLİKLE ÜÇ NİTELİĞE SAHİP OLMALIDIR:
Yetki ve sorumluluk almaya hazır olmalı: Yönetici, kendisinden beklenen işlerin yapılması için kararlar almak durumdadır. Aldığı kararların sorumluluğunu da üstlenmekten kaçınmamalıdır.
Personelini anlamalı: İyi bir yönetici görevde bulunduğu sürece, kuruluşun ve personelinin çalışmalarından haberdar olmalıdır.
Görüşlerini personeline açıklamalıdır: Yönetici, astlarının kişisel sorunlarına da duyarlı davranmalı ve bu sorunların çözümüne yardımcı olmalıdır. Böylece, personelinin daha verimli çalışmasını sağlayabilir.
Çalışanların görüşlerinin alınması ve bunların değerlendirilmesi, işletmenin başarısını artırır. Personelin fikir ve görüşlerinin dinlenmesi, ayrıca onları anlamayı da kolaylaştırır.
Çalışanların sadece dinlenmesi yeterli değildir. Görüş ve fikirlerini değerlendirilmedikçe, çalışanların düşüncelerini bildirmeyi sürdürmeleri beklenemez.
İyi bir yönetici olmanın diğer bir gereği de, yöneticinin kendi görüş ve programlarını çalışanlarına aktarmasıdır. Ancak, bu aktarımda yönetici olabildiğince anlaşılır olmaya özen göstermeli ve yeterince anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol etmelidir.

This entry was posted in :